Επιτροπή Αγώνα Κηφισιάς
Παρά τις συνεχιζόμενες προσπάθειες παραπλάνησης από το υπουργείο, η κατάσταση για τα διόδια, στην περιοχή μας αλλά και σε όλη την Ελλάδα, ξεκαθαρίζει σιγά - σιγά. Το υπουργείο προγραμματίζει νέα πλευρικά διόδια, όχι με κουβούκλια αλλά ηλεκτρονικά, σε Βαρυμπόμπη με κόστος 0,50 Ευρώ ανά διέλευση, στον Άγιο Στέφανο με κόστος 0,80 Ευρώ και πιθανότατα και στη Μεταμόρφωση με άγνωστο κόστος. Για να μπορέσει να κατευνάσει τις αντιδράσεις και να τα περάσει, ανακοινώνει ελεύθερη διέλευση για μόνιμους κατοίκους και ταυτόχρονα δημότες των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού (για τα πλευρικά διόδια), «για μετακινήσεις εντός του ορίου των δήμων», και εξαγγέλλει την ηλεκτρονική καταγραφή δημοτών των δήμων, μια βδομάδα πριν την κινητοποίηση στον κόμβο της Βαρυμπόμπης. Χωρίς να τροποποιεί τη σύμβαση παραχώρησης που δίνει το δικαίωμα στον εργολάβο να βάζει διόδια από τη Μεταμόρφωση και πάνω.
Αλλά οι κάτοικοι που έχουν καταλάβει τον εμπαιγμό, είναι έτοιμοι να αγωνιστούν, και δε θα ανεχθούν υπαναχωρήσεις. Και οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου, κάτω από τη λαϊκή πίεση και κατακραυγή, εξαγγέλλουν κινητοποιήσεις, έστω και με καθυστέρηση 3 μηνών, μοιάζοντας να ξεπερνούν τους αρχικούς τους ενδοιασμούς. Σε μας, στους πολίτες, εναπόκειται να μετατρέψουμε τις κινητοποιήσεις σε ανυποχώρητο αγώνα και όχι προσχηματικό πυροτέχνημα για τα μάτια του κόσμου, όπως πολλοί θα προτιμούσαν.
Η συνεχιζόμενη παραπλάνηση και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης
Λαλίστατος ο υπουργός κος Σπίρτζης όλο αυτό το διάστημα, αλλά κυρίως μετά την υπογραφή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τα διόδια. Με συνεντεύξεις σε κανάλια και εφημερίδες, δελτία τύπου και τελευταία σε κομματική εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ στο Διόνυσο την Κυριακή 15/4 (δείτε αναλυτικά παρακάτω), μας «ενημέρωσε» (τα κείμενα σε κόκκινο είναι απομαγνητοφωνημένα από την ομιλία του υπουργού):
Οι τίτλοι της παραπλάνησης
Ότι δεν θα κατασκευαστούν νέα πλευρικά διόδια, εννοώντας τα κουβούκλια, όχι τις χρεώσεις διοδίων, που αυτές θα υπάρχουν και στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, αλλά πιθανότατα και στη Μεταμόρφωση και αλλού (βλέπε σχετική ανάλυση εδώ). Μιλάει για δήθεν κατάργηση διοδίων σκοπεύοντας να εκμαιεύσει πρωτοσέλιδους τίτλους σε φιλικά ΜΜΕ, να παραπλανήσει το γενικό πληθυσμό (που δεν ενδιαφέρεται συγκεκριμένα για το θέμα), και να κατευνάσει τις αντιδράσεις των κατοίκων, μέχρι να περάσουν τα νέα διόδια. Άλλωστε ο ίδιος ο υπουργός παραδέχτηκε στην εκδήλωση της Κυριακής ότι έχει θητεύσει στο λαϊκισμό (δες παρακάτω).
Σαν τα ψιλά γράμματα σε παραπλανητικά συμβόλαια, μιλάει όσο μπορεί καλυμμένα για εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων εκεί όπου προβλέπονταν νέοι πλευρικοί σταθμοί.
Μιλάει για αναλογικά (με χιλιομετροχρέωση) διόδια, λες και οι νέες «αναλογικές» χρεώσεις δεν θα μελετηθούν ώστε συνολικά να είναι μεγαλύτερες από τις σημερινές. Αφήνει έτσι τους πρόθυμους να ελπίζουν ότι το συνολικό κόστος θα μειωθεί. Ακόμα και δήμαρχοι τσίμπησαν.
o Για τα επιβατηγά οχήματα, καταγραφείς θα υπάρχουν σε κάθε είσοδο / έξοδο της ΕΟ, που θα καταγράφουν την πινακίδα του οχήματος στην είσοδο και έξοδό του, η πινακίδα θα χρεώνεται ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, και η εξόφληση θα γίνεται αυτόματα μέσω προαγορασμένης κάρτας, μέσω εφαρμογής σε κινητό που θα χρεώνει πιστωτική κάρτα κλπ. Όλα τα διόδια λοιπόν θα είναι πλέον πλευρικά.
o Για τα φορτηγά θα υπάρχει υποχρέωση προμήθειας συσκευής τύπου e-pass, αλλά μέσω αυτής θα καταγράφεται η διαδρομή του φορτηγού μέσω δορυφόρου και ανάλογα θα χρεώνεται. «Έτσι ενδεχομένως θα ελέγχεται και αν το φορτηγό κινείται σε παράπλευρο δρόμο, κάτι το οποίο θα απαγορευτεί» γράφαμε, κάτι που επιβεβαιώθηκε πλέον από τον υπουργό την Κυριακή (δες παρακάτω).
Έτσι, το όλο θέμα των πλευρικών διοδίων στην περιοχή μας ανάγεται στο σε ποιες εισόδους / εξόδους θα υπάρχουν οι αισθητήρες. Η μη ύπαρξη πλέον κουβουκλίων για διόδια, με όλες τις υποδομές που αυτά απαιτούσαν, διευκολύνει τη γρήγορη και με μικρό κόστος πρόσθεση νέων πλευρικών διοδίων, οποτεδήποτε και οπουδήποτε. Η κρίσιμη μάχη θα δοθεί τώρα, στη μη αποδοχή νέων διοδίων με οποιαδήποτε μορφή. Αν περάσουν, με οποιαδήποτε δικαιολογία ή αντάλλαγμα, η ΕΟ θα γεμίσει διόδια από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεταμόρφωση και μέχρι τον Έβρο.
Εξαγγέλλει ελεύθερη διέλευση για μόνιμους κατοίκους και ταυτόχρονα δημότες των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς, Διονύσου, «για μετακινήσεις εντός του ορίου των δήμων», «δείχνει» από μακριά στο φακό τις υπογραφές του παραχωρησιούχου σε σχετική συμφωνία (δες παρακάτω), σε κείμενο όμως «μη δημοσιεύσιμο σήμερα», που οι παραχωρησιούχοι διαψεύδουν.
o Η απαλλαγή θα ισχύει «για πάντα», είπε στην εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ (δες παρακάτω). Αλλά για όσους δεν τρώνε κουτόχορτο, αναφέρουμε απλώς παρόμοιες περιπτώσεις αλλού, με αποφάσεις του ίδιου υπουργού. Ουδέν προσωρινότερον του «για πάντα» καθώς φαίνεται:
-- Απαλλαγή διοδίων μόνο μέχρι την έναρξη ηλεκτρονικών διοδίων
-- Απαλλαγή διοδίων μόνο μέχρι την παραχώρηση σε ιδιώτη
-- Η απαλλαγή διοδίων αίρεται από το πολυνομοσχέδιο της 3ης αξιολόγησης
o Το κόλπο είναι το ίδιο που έκαναν κι άλλοι πριν απ’ αυτόν (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) για να μετριάσουν την αγανάκτηση και τους αγώνες των άμεσα θιγόμενων. Και θα έχει ημερομηνία λήξης, μέχρι να περάσουν τα νέα διόδια. Μετά, ο ίδιος υπουργός, ένας άλλος υπουργός της ίδιας κυβέρνησης, ή κάποια άλλη κυβέρνηση θα το πάρουν πίσω, γιατί ο στόχος θα έχει επιτευχθεί.
o Η απαλλαγή αφορά σε «μετακινήσεις εντός του ορίου των δήμων». Και με περηφάνια αναγγέλλει ότι θα δοθούν και στους κατοίκους των Αχαρνών, για λόγους «ταξικής μεροληψίας» τάχα. Για ποια διόδια άραγε, ποια είναι τα διόδια που βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου Αχαρνών; Μια ματιά στο χάρτη του δήμου Αχαρνών μας αποκαλύπτει την αλήθεια: Νέα διόδια ετοιμάζονται για τη Μεταμόφωση.
o Δίνει μάλιστα στη δημοσιότητα, 12 μήνες μετά την ημερομηνία που είχε εξαγγείλει πέρυσι, αλλά μια βδομάδα πριν την κινητοποίηση στη Βαρυμπόμπη (τυχαίο;), δελτίο τύπου που αναγγέλλει την έναρξη της ηλεκτρονικής καταγραφής των μόνιμων κατοίκων των Δήμων Αχαρνών, Διονύσου, Κηφισιάς και Ωρωπού για την ελεύθερη διέλευση τους από τα νέα ηλεκτρονικά διόδια για τους πρώτους 3 δήμους, και από τα υπάρχοντα πλευρικά για τον Ωρωπό.
Εξαγγέλλει ελεύθερη διέλευση των «συμπολιτών μας με αναπηρία, που επίσης πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση και τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία». Μικρό το κόστος για τον εργολάβο, αλλά τουλάχιστον θετικό το μέτρο.
Εξαγγέλλει «ειδικό Εκπτωτικό Πρόγραμμα Εργαζομένων που θα αφορά τους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, για να μετακινηθούν από και προς το χώρο εργασίας τους, θα εφαρμόζεται ανά ημερολογιακό μήνα και επιπλέον των τυχόν υφισταμένων εκπτωτικών προγραμμάτων μηνιαίων διαδρομών, παρέχοντας πέντε επιπλέον διαδρομές χωρίς την καταβολή αντιτίμου, αμέσως μετά την 40η μηνιαία διέλευση. Συγκεκριμένα θα παρέχεται:
o Από την 11η ως την 20η διέλευση, έκπτωση 5%,
o Από την 21η ως την 30η διέλευση, έκπτωση 15%,
o Από την 31η ως την 40η διέλευση, έκπτωση 20%,
o Από την 41η ως την 45η διέλευση, δωρεάν διέλευση
o Από την 46η ως την 50η διέλευση, έκπτωση 40%,
o Από την 51η διέλευση, έκπτωση 50%
Για μέσο όρο εργάσιμων ημερών 18,8 ανά μήνα, δηλαδή 38 διελεύσεις ανά μήνα, έχουμε 3,60 διελεύσεις έκπτωση, δηλαδή 9,47%. Η έκπτωση είναι ίδια με το απλό πρόγραμμα (ανεξάρτητο διελεύσεων) της Αττικής Οδού! Αυτό υπολόγισαν, και αυτό εμφανίζουν ως παροχή για τους εργαζόμενους, τους οποίους τώρα υποχρεώνουν να πληρώνουν για να πάνε στη δουλειά τους.
Μετατοπίζει πλέον (για πρώτη φορά) την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών διοδίων σε 2 χρόνια, δηλ. μετά τις εκλογές. «Θέλουμε 4-5 μήνες για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια, και 1,5 - 2 χρόνια για να εγκατασταθεί το σύστημα. Και γιατί εξεγείρονται αφού ότι είναι να γίνει θα γίνει μετά από 2 χρόνια;» είπε στην εκδήλωση της περασμένης Κυριακής. Η πρόθεση προφανής, εν’ όψει της διαδήλωσης. Ωστόσο, στο πρόσφατο παρελθόν είχε τοποθετηθεί για σταδιακή εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων.
Αποσιωπά το θέμα της ποινικοποίησης του αγώνα κατά των διοδίων, αφού αφήνει το ιδιώνυμο του νόμου Βορίδη άθικτο, 3 χρόνια μετά την άνοδο στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε υποσχεθεί (όπως και τόσα άλλα) την κατάργησή του. Και δε σταματά διώξεις, ποινικές και οικονομικές, εναντίον όσων συμμετέχουν στα κινήματα ενάντια στα διόδια. Γιατί τα κινήματα τους χαλάνε τη σούπα, όπως τα άλλα για τους πλειστηριασμούς, που εκείνα αντιμετωπίζονται με το νέο ιδιώνυμο του ΣΥΡΙΖΑ.
Τέλος, επιδίδεται σε μικροπολιτική του χειρίστου είδους: Θαυμάστε τοποθέτηση: «Το δήμο Κηφισιάς τον καταλαβαίνω. Έχει μια άλλη αντίληψη, το είχα ζήσει και στο Δήμο Παλιού Ψυχικού και Παπάγου, όπου άλλαζαν κάθε βδομάδα τα σήματα της τροχαίας για να μην περνάει ο υπόλοιπος κόσμος. Πρέπει να είναι στειρωμένες οι περιοχές αυτές. Στο δήμο Διονύσου, δεν το έχω καταλάβει, δήμαρχε θα μας το εξηγήσεις μετά. Γιατί υπάρχει μια τέτοια προσπάθεια; Αμφισβήτησαν κατ’ αρχάς ότι δεν θα γίνουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων. Είναι σε γνώση ότι βγήκε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, και ότι είπαμε στους παραχωρησιούχους να μην προχωρήσουν σε καμία εργασία στη Βαρυμπόμπη, Α. Στέφανο, και Καλυφτάκη».
Δηλαδή τι μας λέει ο υπουργός; Ποντάροντας στην διαδεδομένη εντύπωση ότι όλοι οι δημότες της Κηφισιάς είναι πλούσιοι (θα έπρεπε εδώ κάποιος να τον πληροφορήσει για τη συνοικία των εργατικών κατοικιών στην Κάτω Κηφισιά για παράδειγμα), εμφανίζει την αντίθεση του δήμου (αλλά και των δημοτών) ως «ελιτίστικη». Σε ποιο εγχειρίδιο πολεοδομίας βρήκε άραγε γραμμένο ότι όπου υπάρχουν μεγάλοι οδικοί άξονες διαμπερούς κυκλοφορίας (και δεν υπάρχουν και πολλοί άλλοι εκτός από την ΕΟ), πάνω από 50 χρόνια ήδη, πρέπει αυτή η κυκλοφορία να διοχετεύεται στο τοπικό δίκτυο; Αγνοεί ότι το επιχείρημά του αυτό στηρίζει ακριβώς τις επιλογές των προκατόχων του (της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ), την πολιτική των οποίων (και τις συμβάσεις παραχώρησης που υπέγραψαν) καταγγέλλει; Θα δεχόταν ίσως να του στείλουμε τον λογαριασμό αίματος από τους επί πλέον θανάτους και τραυματισμούς που θα προκαλέσει;
Τα νέα διόδια μας αφορούν όλους, ακόμα και όσους δεν χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό για τις μετακινήσεις τους. Γιατί η επιβολή τους θα εκτρέψει την κυκλοφορία προς το τοπικό δίκτυο και τους παραδρόμους (όπου υπάρχουν), αλλά και προς τις εναλλακτικές λεωφόρους (Κηφισίας, Τατοΐου, Λύρα) που είναι ήδη πηγμένες. Και αυτό εκτός από καθυστερήσεις, κόστος καυσίμων, εκνευρισμό και μόλυνση, θα προκαλέσει και φόρο αίματος με τα ατυχήματα που θα πολλαπλασιαστούν.
Όσο για το άλλο του «επιχείρημα», κανείς δεν αμφισβήτησε ότι «ότι δεν θα γίνουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων». Εκείνο που αμφισβήτησαν όλοι είναι ότι δεν θα μπουν νέα πλευρικά διόδια. Και οι πολίτες εξαγριώθηκαν από την κοροϊδία.
o Για τα επιβατηγά οχήματα, καταγραφείς θα υπάρχουν σε κάθε είσοδο / έξοδο της ΕΟ, που θα καταγράφουν την πινακίδα του οχήματος στην είσοδο και έξοδό του, η πινακίδα θα χρεώνεται ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, και η εξόφληση θα γίνεται αυτόματα μέσω προαγορασμένης κάρτας, μέσω εφαρμογής σε κινητό που θα χρεώνει πιστωτική κάρτα κλπ. Όλα τα διόδια λοιπόν θα είναι πλέον πλευρικά.
o Για τα φορτηγά θα υπάρχει υποχρέωση προμήθειας συσκευής τύπου e-pass, αλλά μέσω αυτής θα καταγράφεται η διαδρομή του φορτηγού μέσω δορυφόρου και ανάλογα θα χρεώνεται. «Έτσι ενδεχομένως θα ελέγχεται και αν το φορτηγό κινείται σε παράπλευρο δρόμο, κάτι το οποίο θα απαγορευτεί» γράφαμε, κάτι που επιβεβαιώθηκε πλέον από τον υπουργό την Κυριακή (δες παρακάτω).
Έτσι, το όλο θέμα των πλευρικών διοδίων στην περιοχή μας ανάγεται στο σε ποιες εισόδους / εξόδους θα υπάρχουν οι αισθητήρες. Η μη ύπαρξη πλέον κουβουκλίων για διόδια, με όλες τις υποδομές που αυτά απαιτούσαν, διευκολύνει τη γρήγορη και με μικρό κόστος πρόσθεση νέων πλευρικών διοδίων, οποτεδήποτε και οπουδήποτε. Η κρίσιμη μάχη θα δοθεί τώρα, στη μη αποδοχή νέων διοδίων με οποιαδήποτε μορφή. Αν περάσουν, με οποιαδήποτε δικαιολογία ή αντάλλαγμα, η ΕΟ θα γεμίσει διόδια από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεταμόρφωση και μέχρι τον Έβρο.
Εξαγγέλλει ελεύθερη διέλευση για μόνιμους κατοίκους και ταυτόχρονα δημότες των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς, Διονύσου, «για μετακινήσεις εντός του ορίου των δήμων», «δείχνει» από μακριά στο φακό τις υπογραφές του παραχωρησιούχου σε σχετική συμφωνία (δες παρακάτω), σε κείμενο όμως «μη δημοσιεύσιμο σήμερα», που οι παραχωρησιούχοι διαψεύδουν.
o Η απαλλαγή θα ισχύει «για πάντα», είπε στην εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ (δες παρακάτω). Αλλά για όσους δεν τρώνε κουτόχορτο, αναφέρουμε απλώς παρόμοιες περιπτώσεις αλλού, με αποφάσεις του ίδιου υπουργού. Ουδέν προσωρινότερον του «για πάντα» καθώς φαίνεται:
-- Απαλλαγή διοδίων μόνο μέχρι την έναρξη ηλεκτρονικών διοδίων
-- Απαλλαγή διοδίων μόνο μέχρι την παραχώρηση σε ιδιώτη
-- Η απαλλαγή διοδίων αίρεται από το πολυνομοσχέδιο της 3ης αξιολόγησης
o Το κόλπο είναι το ίδιο που έκαναν κι άλλοι πριν απ’ αυτόν (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) για να μετριάσουν την αγανάκτηση και τους αγώνες των άμεσα θιγόμενων. Και θα έχει ημερομηνία λήξης, μέχρι να περάσουν τα νέα διόδια. Μετά, ο ίδιος υπουργός, ένας άλλος υπουργός της ίδιας κυβέρνησης, ή κάποια άλλη κυβέρνηση θα το πάρουν πίσω, γιατί ο στόχος θα έχει επιτευχθεί.
o Η απαλλαγή αφορά σε «μετακινήσεις εντός του ορίου των δήμων». Και με περηφάνια αναγγέλλει ότι θα δοθούν και στους κατοίκους των Αχαρνών, για λόγους «ταξικής μεροληψίας» τάχα. Για ποια διόδια άραγε, ποια είναι τα διόδια που βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου Αχαρνών; Μια ματιά στο χάρτη του δήμου Αχαρνών μας αποκαλύπτει την αλήθεια: Νέα διόδια ετοιμάζονται για τη Μεταμόφωση.
o Δίνει μάλιστα στη δημοσιότητα, 12 μήνες μετά την ημερομηνία που είχε εξαγγείλει πέρυσι, αλλά μια βδομάδα πριν την κινητοποίηση στη Βαρυμπόμπη (τυχαίο;), δελτίο τύπου που αναγγέλλει την έναρξη της ηλεκτρονικής καταγραφής των μόνιμων κατοίκων των Δήμων Αχαρνών, Διονύσου, Κηφισιάς και Ωρωπού για την ελεύθερη διέλευση τους από τα νέα ηλεκτρονικά διόδια για τους πρώτους 3 δήμους, και από τα υπάρχοντα πλευρικά για τον Ωρωπό.
Εξαγγέλλει ελεύθερη διέλευση των «συμπολιτών μας με αναπηρία, που επίσης πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση και τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία». Μικρό το κόστος για τον εργολάβο, αλλά τουλάχιστον θετικό το μέτρο.
Εξαγγέλλει «ειδικό Εκπτωτικό Πρόγραμμα Εργαζομένων που θα αφορά τους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, για να μετακινηθούν από και προς το χώρο εργασίας τους, θα εφαρμόζεται ανά ημερολογιακό μήνα και επιπλέον των τυχόν υφισταμένων εκπτωτικών προγραμμάτων μηνιαίων διαδρομών, παρέχοντας πέντε επιπλέον διαδρομές χωρίς την καταβολή αντιτίμου, αμέσως μετά την 40η μηνιαία διέλευση. Συγκεκριμένα θα παρέχεται:
o Από την 11η ως την 20η διέλευση, έκπτωση 5%,
o Από την 21η ως την 30η διέλευση, έκπτωση 15%,
o Από την 31η ως την 40η διέλευση, έκπτωση 20%,
o Από την 41η ως την 45η διέλευση, δωρεάν διέλευση
o Από την 46η ως την 50η διέλευση, έκπτωση 40%,
o Από την 51η διέλευση, έκπτωση 50%
Ας δούμε πόση είναι μέση έκπτωση για έναν εργαζόμενο, με πίνακες:
Για μέσο όρο εργάσιμων ημερών 18,8 ανά μήνα, δηλαδή 38 διελεύσεις ανά μήνα, έχουμε 3,60 διελεύσεις έκπτωση, δηλαδή 9,47%. Η έκπτωση είναι ίδια με το απλό πρόγραμμα (ανεξάρτητο διελεύσεων) της Αττικής Οδού! Αυτό υπολόγισαν, και αυτό εμφανίζουν ως παροχή για τους εργαζόμενους, τους οποίους τώρα υποχρεώνουν να πληρώνουν για να πάνε στη δουλειά τους.
Μετατοπίζει πλέον (για πρώτη φορά) την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών διοδίων σε 2 χρόνια, δηλ. μετά τις εκλογές. «Θέλουμε 4-5 μήνες για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια, και 1,5 - 2 χρόνια για να εγκατασταθεί το σύστημα. Και γιατί εξεγείρονται αφού ότι είναι να γίνει θα γίνει μετά από 2 χρόνια;» είπε στην εκδήλωση της περασμένης Κυριακής. Η πρόθεση προφανής, εν’ όψει της διαδήλωσης. Ωστόσο, στο πρόσφατο παρελθόν είχε τοποθετηθεί για σταδιακή εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων.
Αποσιωπά το θέμα της ποινικοποίησης του αγώνα κατά των διοδίων, αφού αφήνει το ιδιώνυμο του νόμου Βορίδη άθικτο, 3 χρόνια μετά την άνοδο στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε υποσχεθεί (όπως και τόσα άλλα) την κατάργησή του. Και δε σταματά διώξεις, ποινικές και οικονομικές, εναντίον όσων συμμετέχουν στα κινήματα ενάντια στα διόδια. Γιατί τα κινήματα τους χαλάνε τη σούπα, όπως τα άλλα για τους πλειστηριασμούς, που εκείνα αντιμετωπίζονται με το νέο ιδιώνυμο του ΣΥΡΙΖΑ.
Τέλος, επιδίδεται σε μικροπολιτική του χειρίστου είδους: Θαυμάστε τοποθέτηση: «Το δήμο Κηφισιάς τον καταλαβαίνω. Έχει μια άλλη αντίληψη, το είχα ζήσει και στο Δήμο Παλιού Ψυχικού και Παπάγου, όπου άλλαζαν κάθε βδομάδα τα σήματα της τροχαίας για να μην περνάει ο υπόλοιπος κόσμος. Πρέπει να είναι στειρωμένες οι περιοχές αυτές. Στο δήμο Διονύσου, δεν το έχω καταλάβει, δήμαρχε θα μας το εξηγήσεις μετά. Γιατί υπάρχει μια τέτοια προσπάθεια; Αμφισβήτησαν κατ’ αρχάς ότι δεν θα γίνουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων. Είναι σε γνώση ότι βγήκε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, και ότι είπαμε στους παραχωρησιούχους να μην προχωρήσουν σε καμία εργασία στη Βαρυμπόμπη, Α. Στέφανο, και Καλυφτάκη».
Δηλαδή τι μας λέει ο υπουργός; Ποντάροντας στην διαδεδομένη εντύπωση ότι όλοι οι δημότες της Κηφισιάς είναι πλούσιοι (θα έπρεπε εδώ κάποιος να τον πληροφορήσει για τη συνοικία των εργατικών κατοικιών στην Κάτω Κηφισιά για παράδειγμα), εμφανίζει την αντίθεση του δήμου (αλλά και των δημοτών) ως «ελιτίστικη». Σε ποιο εγχειρίδιο πολεοδομίας βρήκε άραγε γραμμένο ότι όπου υπάρχουν μεγάλοι οδικοί άξονες διαμπερούς κυκλοφορίας (και δεν υπάρχουν και πολλοί άλλοι εκτός από την ΕΟ), πάνω από 50 χρόνια ήδη, πρέπει αυτή η κυκλοφορία να διοχετεύεται στο τοπικό δίκτυο; Αγνοεί ότι το επιχείρημά του αυτό στηρίζει ακριβώς τις επιλογές των προκατόχων του (της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ), την πολιτική των οποίων (και τις συμβάσεις παραχώρησης που υπέγραψαν) καταγγέλλει; Θα δεχόταν ίσως να του στείλουμε τον λογαριασμό αίματος από τους επί πλέον θανάτους και τραυματισμούς που θα προκαλέσει;
Τα νέα διόδια μας αφορούν όλους, ακόμα και όσους δεν χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό για τις μετακινήσεις τους. Γιατί η επιβολή τους θα εκτρέψει την κυκλοφορία προς το τοπικό δίκτυο και τους παραδρόμους (όπου υπάρχουν), αλλά και προς τις εναλλακτικές λεωφόρους (Κηφισίας, Τατοΐου, Λύρα) που είναι ήδη πηγμένες. Και αυτό εκτός από καθυστερήσεις, κόστος καυσίμων, εκνευρισμό και μόλυνση, θα προκαλέσει και φόρο αίματος με τα ατυχήματα που θα πολλαπλασιαστούν.
Όσο για το άλλο του «επιχείρημα», κανείς δεν αμφισβήτησε ότι «ότι δεν θα γίνουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων». Εκείνο που αμφισβήτησαν όλοι είναι ότι δεν θα μπουν νέα πλευρικά διόδια. Και οι πολίτες εξαγριώθηκαν από την κοροϊδία.